HTML

Ez mi ez?

Szép magyar nyelvünk lehetőségeit kihasználva különböző, a legváratlanabb pillanatokban megfogalmazódott gondolataink.

Ezeknek tulajdonképpen nem lett volna szabad eszünkbe sem jutni, de ha már eszünkbe jutott, nem kellett volna leírni.

"Megtekintését semmilyen korosztálynak nem ajánljuk!"

Wendiii

2011.08.31. 09:40

Losfer words

A fenti cím east end-i tájszólással íródott, és egyébként helyesen leírva lost for words. Ugyanis tényleg kifogytam a (magyar) szavakból, olyasmi történt nemrég. A sztori nem vicces, viszont elképesztő agyhalálról tesz tanúbizonyságot.

Jön be egy kolléga azzal, hogy az Excel táblában az egyik cellába beír egy dátumot, és amikor továbblép onnan, az Excel automatikusan átírja. Leslie-vel tudtuk, hogy a cellaformázás nem stimmel, de egységesen úgy döntöttünk, hogy nem kezdjük el ezt elmagyarázni neki, mert a kedves kolléga olyan sötét, hogy görbíti a teret, és részünkről teljesen hiábavaló próbálkozás lenne fényt küldeni a fejébe. Azzal elintéztem a dolgot, hogy kezdje úgy a beírást, hogy a dátum elé beír egy aposztrófot, és akkor a progi szövegként értékeli. Lelkesen elrohant azzal a kérdéssel körítve, hogy nincs-e véletlenül itt a melóhelyen valami egynapos Excel tanfolyam, mert az igen jó lenne. Csak csendesen jegyzem meg, hogy ennél a cégnél azért hatalmas szégyen (bár ennek ellenére meglehetősen gyakori), ha valaki nem ismeri legalább alapszinten a számítógépet.

Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy volt itt olyan vezető beosztású ember, akivel a következő párbeszéd lezajlott:

Wendiii:

– Nyisson egy böngészőablakot!

Vezető beosztású ember:

– Mi az a böngésző?

És mindezt úgy, hogy az Internet használata nélkül nem tudná elvégezni a munkáját...

Szóval kolléga el, mi itt Leslie-vel kitárgyaljuk, hogy ez azért elég nagy szégyen, egyszercsak visszajön, hogy nem működik, amit mondtam. Már épp kezdtem volna hülyén nézni, amikor elkezdi bővebben kifejteni:

– Az elsőnél még működött, hogy Space-t nyomtam, de a másodiknál nem.

Én minden erőmet összeszedtem, hogy ne tegyek valami megbocsáthatatlant, és úgy mondtam:

– Aposztrófot mondtam, nem Space-t.

Kolléga vigyorog, majd megkérdezi:

– És azt hogy kell csinálni?

Erre már Leslie adta meg a helyes választ, én ugyanis sokkos állapotba kerültem. Miután kiment kezünkbe temettük az arcunkat, és elgondolkodtunk az emberi értelem mibenlétéről.

Végezetül álljon itt Einstein egyik híres mondása mottó gyanánt : „Két dolog végtelen: az Univerzum és az emberi hülyeség. Bár az előbbiben nem vagyok biztos.”

A bejegyzés trackback címe:

https://hivataliagyhalal.blog.hu/api/trackback/id/tr553192424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása